dilluns, 18 de febrer del 2013

LA SETMANA (ENTRE PARÈNTESIS) / 3

 Entre Sepúlvedes, Bárcenes, Urdangarins (i companyia), estic més que fart de la (gentola) política. Per això aquesta setmana no en parlaré (massa), i faré (només) quatre anotacions de caràcter literàri. Però vull deixar clar, com va dir Joan Ribó (i molts altres) divendres passat al meu poble, en la constitució de l'assemblea local de Compromís, que tots els polítics no són iguals. Aquests és l'argument de la dreta.
Primera tanda literària: aquesta setmana he llegit dues (petites, per extensió) joies. Una és Balzac i la petita modista xinesa, de Dai Sijie. Una història d'amor(s) entre dos amics i una modista, immesrsa en l'ambient de la reeducació dels (suposats) disidents xinesos.


La segona, la re(lectura) de Pell de gat, la (impagable) troballa que em va arribar (quasi) per sorpresa quan feia de jurat al certament premi de narrativa Castellum Ripae de Castelló de la Ribera (valga la redundància i sense perdó, pel que fa a la segona part). Història màgica i tendra, la que basteix Maria Victòria Lovaina. Enhorabona.
Tercera: IX Trobada d'Escriptors de la Ribera a Antella. Gratíssima la visita a la torre àrab i als assuts. Tamba grata la companyia. (Algunes) novetats i (moltes) absències significatives. L'any que ve passarem llista a Simat (de la Ribera?). La foto, deferència de l'amic (també granota) Francesc Vera.

Quarta (i última). El programa Encontres em (con)cedeix els dos darrers minuts del programa de diumenge 17 de febrer perquè hi parle de La trampa del desig. Entre la gravació i l'emissió, RTVV va acomiadar la redactora, el càmera i el tècnic de so que estigueren presents a l'entrevista (i a vuit-cents i escaig companys més). Si m'encante em fan fora a mi també. Gràcies, amics, i la meua solidaritat (una vegada més). Us ho enllace per si algú ho vol veure-ho.

1 comentari:

Jesús Párraga ha dit...

I de l'institut no dius res? Es la part que més m'agradaª ;-)