dimecres, 6 de juny del 2012

TALIBANS, LÍDERS I IMBÈCILS SOCIALS

Si fa no fa, la meitat de xiquets i joves en edat escolar estudien en centres concertats i privats. Si fa no fa, el 90% d'aquests centres són de caràcter religiós. Per tant, se'ls hi adoctrina segons els preceptes cristians. Molts d'aquests centres, a més, han posat pegues a assignatures com Educació per a la Ciutadània, i per a alguns (em consta per professors que hi treballen) les teories de Darwin no existeixen (o almenys no són aptes perquè les coneguen els alumnes). Del 10% restant, és a dir, dels col·legis privats i concertats que no depenen de cap congregació religiosa, la majoria tenen un caràcter elitista que tira de tos. L'altre dia vaig veure un cartell publicitari d'un, i el lema era "Formamos líderes". Ells formen líders, i, nosaltres a la pública, formem el que deuen considerar xusma, pobres criatures que han de seguir els sues líders perquè no són més que una massa gregària formada per imbècils socials incapaços de decidir per ells mateixos (en paraules del psiquiatre Vallejo-Nájera).
Jo, que he estudiat a la pública, que treballe a la pública i que porte el meu fill a la pública, em passe el dia explicant què és un subjecte i un predicat, com s'ha d'accentuar, com s'han d'usar els signes de puntuació... I també eduque en valors (igualitaris, democràtics, de tolerància). I també intente que els meus alumnes tinguen esperit crític perquè els "líders" no se'ls mengen per un garró i acaben sent imbècils socials.
I per fer això, algú em diu talibà. I a aquest algú el fan fora del càrrec que ocupava. Però el sector cristià del partit que sosté el govern s'ha ofés (perquè ells tenen una facilitat per a ofendre's que es fot el basto).
Ja veureu el que tarden a recol·locar el senyor Vivancos en alguna sinecura. Com que són líders...Amén.